Askeri uygulamalar için Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS), lastik şişirme için, yüksek debili bir düşük basınç çözümüdür. CTIS herhangi bir araç için çok kullanışlı ve güvenilir bir çözüm olup, ön ve arka akslar için ayrı ayrı olmak üzere, farklı yük ve çalışma koşullarına özgü doğru basınç için sürücünün kabin içinden birkaç buton yardımıyla ilgili ayarlamayı yapmasını mümkün kılar.
Askeri operasyonlarda kullanılan zırhlı araçların patlak lastik nedeniyle yaşadıkları problemlerin giderilmesi de, bu sistemin sağladığı bir diğer faydadır.
Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS) kullanıldığı tüm araçlar için ihtiyaçlara göre Lastik basınçlarını uygun seviyede tutarak operasyonel verimlilik, lastik ömrü, yakıt sarfiyatı gibi önemli konularda fayda sağlar. Ayrıca güvenilirlik sağlar ve patlayan lastik nedeni ile oluşabilecek araç kurtarma ihtiyacını lastiğin patlayış şekline dayalı olarak azaltır veya tamamen ortadan kaldırır.
Ticari araçlarda olduğu gibi çok maksatlı zırhlı araçlarda da 8x8 şase yapısına sahip araçların güç birimi ve aktarma organları, sürücü kabininin alt kısmında muhafaza edilmektedir. Araç motoru ve bağlı komponentlerin bakımları her araç için büyük önem arz etmektedir. Kabin ise, bu tür araçlarda konumlanış yeri nedeniyle sistemdeki arızaların giderilmesinde, motor kompartımanına ulaşmada büyük engel teşkil eden bir araç bileşeni olarak öne çıkmaktadır.
Ticari araçlara kıyasla zırhlı araçlarda zırh çeliği kullanıldığından ve şase yapıları yüksek dayanımlı malzemelerden yapıldığından, bu tarz konstrüksiyonlardan oluşan kabinler yaklaşık 4 ila 5 ton arasındaki ağırlıklarda olabilmesi nedeniyle sisteme ekstra yük oluşturmakta ve bakım zafiyetlerine yol açmaktadırlar. Bu mertebedeki bir ağırlığın mekanik olarak kaldırılması zaman almakta ve daha fazla insanın efor sarf etmesini gerektirmekte olduğundan, sunduğumuz çözümler ile bu denli zorlayıcı bir ön adım tamamen ortadan kaldırılmaktadır.
Sistemlerimizde kullanılan tüm alt parçalar askeri standartların öngördüğü şekilde 480 saat korozyon dayanımına sahiptir.
Askeri zırhlı araçlar askeri personelin can güvenliğini korumak adına yüksek koruma sistemleri ile çevrelenmiş olup, artan balistik koruma seviyeleri ile zırhlar giderek kalınlaşmıştır. Koruma seviyesinin artışı ile birlikte aracın kapı ve kapı sistemleri de oldukça ağırlaşmıştır. Araçların kapı sistemlerinin ağır ve güçlü bir yapıda olması personel güvenliği için önemli bir etkendir, ancak bu denli ağır kapı sistemlerinin insan kuvveti ile kullanımı hayli zordur. Özellikle eğimli arazi koşullarında (%30 yan ve %60 ön eğim) veya operasyon sırasında aracın yan devrilmesi halinde, kapının insan kuvveti ile açılması ya da kapanması daha da zorlaşmaktadır. Bu durum ise operasyon anında askeri personelin hayatını tehlikeye düşürebilmektedir. Bu nedenlerden ötürü kapı destek sistemi (KDS) uygulamalarına olan ihtiyaç ortaya çıkmıştır.
KDS sistemi müşteri talepleri doğrultusunda araca özel olarak tasarlanmakta ve sahip olduğu batarya ile araç güç kaynağına ihtiyaç duymadan 25 kez ilgili kapının açılıp kapanmasını sağlamaktadır. KDS sistemi üst düzey güvenlik sistemiyle donatılmış olup, personelin el veya kol gibi uzuvlarının sıkışma riski oluşması halinde sistem kapının kapanmasını otomatik olarak durdurmaktadır. Sistem blokajlı olduğundan, dışarıdan müdahale sırasında kolayca açılabilmektedir.
Hidrolik ayak sistemi, üzerinde vinç gibi sistemlerin çalıştığı tekerlekli araçların seviyelendirilmesini sağlayan, hidrolik tahrikli mekanik bağlantı elemanlarının bulunduğu bir sistem bütünü olarak tanımlanır.
Bu sistemin araçla birlikte kullanılırken aracın zemin düzlemine göre seviyelendirilmesi ve aracın rijit bir konumda stabil kalması gerekmektedir. Bunun için de aracın lastiklerinin zeminden temasının azami derecede kesilmesi ve aracı rijit/stabil dengede tutacak bir sisteme ihtiyaç duyulmaktadır. Hidrolik ayak sistemi bu ihtiyacı karşılamak için bünyesinde hidrolik ve mekanik sistemleri barındıran, birbirinden bağımsız sıralı çalışan bir silindir sistemi ile araç seviyelendirilmesi yapabilen bir sistemdir.
Isıtmalı hortumlar, özellikle soğuk iklim şartlarında sıvının (yakıt, yağ vb.) araç üzerindeki rezerv haznesinden başka konumdaki sistem bileşenlerine, çok farklı sıcaklık değerlerinde dahi problemsiz bir şekilde taşınmasını sağlamak amacına hizmet etmektedir. Operasyonel koşullarda ortam sıcaklığı radikal bri şekilde değişse dahi, sistemin sabit bir sıcaklık değerinde kalması gerekmektedir. Isıtmalı hortumlar sayesinde -40OC ile +80OC arasındaki ortam şartlarında sıvı transferi fonksiyonunun problemsiz bir şekilde gerçekleşebilmesini sağlamaktadır.